zaujimavy-obal

Na spôsoboch, akými sú produkty vizuálne prezentované pred zákazníkmi, vrátane tvorby reklamy a materiálov na propagáciu, pracuje celý tím marketérov, dizajnérov a štylistov, ktorí sa spolu snažia produkt ukázať v tom najlepšom svetle. Čo sa však s produktom deje v reálnom svete? Ako ho zákazníci vidia bez profesionálneho osvetlenia alebo post editácie? Vzhľadom na to, že sociálne platformy, akými sú Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest alebo Tumblr, majú tendenciu rásť, jedna vec je istá.

Zákazníci, a nie marketéri, budú stále častejšie v popredí vo vizuálnej prezentácii a šírení obrázkov produktov.

Akú veľkú moc majú sociálne siete a ich používatelia v otázke propagácie značky a produktov naznačujú výsledky štúdie spoločnosti Canon, ktorá skúmala trendy vo fotografovaní. Výsledky preukázali, že takmer jeden zo štyroch spotrebiteľov fotí približne 300 fotiek mesačne. Len Instagram má viac ako 700 miliónov aktívnych užívateľov mesačne a Twitter uvádza viac ako 313 miliónov. Spotrebitelia vytvárajú a zdieľajú obrázky takmer všetkého a neustále, čo znamená, že značka a jej produkty naberajú svoj vlastný vizuálny a spoločenský život, ktorý nie je v rukách vás – marketérov, ale v rukách zákazníkov. Avšak, reálny úspech produktov môžete do značnej miery ovplyvniť aj mimo „bezpečného“ prostredia profesionálneho tímu.

Tradičné metódy získavania prehľadu o tom, ako produkty vyzerajú a pôsobia v reálnom svete, zahŕňajú sledovanie odkazov v textoch prostredníctvom hashtagov alebo tagov, ktoré zákazníci použili. Môžete tak teraz sledovať a analyzovať vzhľad svojich produktov v „divočine“.

Zo živelných obrázkov produktov na sociálnych médiách je možné sa výrazne poučiť a použiť tieto poznatky na zlepšenie. Napríklad, aký je prvý styk zákazníka so značkou prostredníctvom obalu? Môžete tak zistiť, ako produkt vidia zákazníci a či je návrh a umiestnenie loga dostatočne viditeľné a pútavé.

Produktové a aj sekundárne obaly, v ktorých sa tovar doručí do rúk zákazníka, sú vynikajúcim komunikačným a oslovovacím kanálom. Obaly obsahujúce správu, vďaka ktorej môžete svojich zákazníkov podnietiť, aby šírili svoje pocity a skúsenosti v súvislosti s produktom, predstavujú novú zbraň vo vašich rukách. Sociálne siete slúžia na vytvorenie dopytu, ktorý môžu prirodzeným spôsobom tvoriť práve používatelia – vaši zákazníci.

Sociálne siete teda nie sú iba miestom pre zviditeľnenie značky, ale sú aj obchodným prostredím, v ktorom zákazníci bez cenzúry spoznávajú, diskutujú a v neposlednom rade, túžia po produktoch.

Výsledky štúdie IconoSquare preukázali, že 62 % užívateľov Instagramu sleduje profil značky z prostého dôvodu – značku majú radi. Pokiaľ na Instagrame zverejníte tie správne fotky a obrázky, spotrebitelia príjmu vaše marketingové posolstvo bez toho, aby museli byť vystavení zložitým predajným technikám.

Princíp a zmysel sociálnych médií je jednoduchý – spokojní zákazníci pomáhajú premeniť pasívnych zákazníkov na aktívnych.

Využitie sociálnych médií na propagáciu produktov prostredníctvom pútavého, zábavného a jedinečného obalu, má niekoľko výhod

  • sociálne médiá dokážu vyvolať diskusiu o produkte, ktorá môže nabrať obrovské rozmery,
  • sociálne médiá majú široký dosah,
  • sociálne médiá poľudšťujú značky a ich produkty.

Využite preto balenie vašich produktov na upútanie pozornosti zákazníkov. Komunikujte s nimi prostredníctvom obalu, ponúknite im možnosti, ako sa dozvedia viac užitočných informácií, alebo ich spojte s komunitou ľudí so spoločnými záujmami. Čím viac budete balenia personalizovať, tým je väčšia pravdepodobnosť, že zákazníkov oslovíte ľudskou a zároveň hravou formou.

Príklady z praxe

Keď tomu pomôžeme – Indie Hair

Indie Hair predstavuje jeden z mnohých prípadov, v ktorých má zahrnutie sociálnych sietí do návrhu obalu, nesmierne pozitívny vplyv na vnímanie značky a produktu. Značka Indie Hair reprezentuje líniu kozmetických produktov s osobitým štýlom. Dizajn ich obalov je možné na prvý pohľad identifikovať vďaka mohutnému fontu a výrazným farbám. Každý jeden obal obsahuje unikátny hashtag, ktorý sa objavuje naprieč celou líniou produktov. Napríklad, ružový rad extra spevňujúcich vlasových produktov nesie hashtag #superfirm, ktorý sa opakovane objavuje na obaloch, v reklamných textoch a kampaniach, a najmä na Instagrame. Keď zadáte hashtag z obalu produktov Indie Hair na Twitteri alebo Instagrame, nájdete veľké množstvo príspevkov od zákazníkov, ktorí značke robia to najlepšie meno a reklamu.

Tento nápad začlenenia unikátneho hashtag do dizajnu obalu je šikovne spojený s hashtagom spoločnosti #MyIndieHair, ktorý kopíruje webovú adresu spoločnosti a pokrýva všeobecnejšie tipy. Spoločnosť uzatvára marketingový kruh tým, že na svojich webových stránkach ponúka tipy pre vlasový styling. Vďaka obalovému dizajnu a kampaniam s hashtagmi sa tak okolo značky vytvára dynamická komunita verných zákazníkov.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Keď to ide samo – Subway

Voľba spoločnosti použiť ich výrazné logo na každom jednom papieri, do ktorého sendvič zabalí, je vynikajúcim príkladom, ako sa dokáže šikovne navrhnutý obal objaviť na sociálnych sieťach doslova sám. Sen každého marketéra sa tak stáva skutočnosťou, keď produkt nadobúda vlastný sociálny život a povedomia. Predstavte si, aká by to bola škoda, keby bol sendvič zabalený do obyčajného papiera bez loga spoločnosti.

Subway lunch with my bday boy who doesn't love subway ?#favoriteplacetoeat #subway #loveit

A post shared by Jessica Hitchcock (@jessicam.hitchcock) on

Kategórie: BalenieObalyProdukty
449 views

Zanechať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vložte komentár

Toto pole fill