Slováci milujú nakupovanie online stále viac a viac. Svedčí o tom medziročný nárast predaja na e-shopoch o 20 %, čo znamená obrat za rok 2019 v rekordnej hodnote 1,36 miliardy eur. V súčasnosti je na Slovensku okolo 13 tisíc e-shopov. Najväčší podiel má elektronika, ktorá stále rastie a rozširuje svoje produktové portfóliá a konkurencia medzi nimi rastie. Cieľom každého e-shopu by malo byť oslovenie zákazníkov už len samotným obalom. Pretože práve obal a tovar vo vnútri je jediným fyzickým kontaktom medzi e-shopom a zákazníkom. Máme pre Vás pár typov, ktoré budú mať u zákazníkov zaručene úspech! 

1.       Nájdite správny obal, ktorý Vás jednoznačne odlíši

Odolný, praktický a atraktívny – dôležitá je okamžitá identifikácia firmy. Je potrebné si uvedomiť – mám e-shop s luxusným tovarom? Mám e-shop s ekologickou kozmetikou? Potom by podľa toho mal vyzerať aj samotný obal a jeho estetika.

2. Stavte na ekológiu

Ekológia je dôležitou hodnotou nie len pre firmy, ale aj pre konečných zákazníkov. Nebojte sa svojím zákazníkom ukázať, že ste ohľaduplní k prírode a ukážte im to aj obalom. V RAJA máme mnoho ekologických alternatív obalov, ktoré zákazníkov jednoznačne oslovia.

3. Správny rozmer obalov šetrí náklady za poštovné  

Nezabudnite ale ani na správny rozmer krabice. Pokiaľ zasielate produkty rôznych veľkostí, stavte na krabice s nastaviteľnou výškou. Kvôli prázdnemu priestoru vo vnútri krabice, platíte vyššie náklady za transport. 

4. Zjednodušte si reklamácie

E-shopy s oblečením, ale nie len tie, sa každý deň stretávajú s reklamáciami. Ako teda zákazníkovi uľahčiť vrátenie tovaru? Ideálnym riešením sú krabice s dvojitým lepiacim prúžkom a perforačnou niťou. Zákazník otvorí po doručení zásielky krabicu perforačnou niťou – vďaka tomu sa krabice nemusia nikde rezať. Tovar žiaľ ale nespĺňa očakávania, je nefunkčný alebo topánky jednoducho nesadli. Zákazník len vloží tovar naspäť do krabice a druhým lepiacim prúžkom znova zalepí.

5. vyberte vhodnú výplň a fixáciu tovaru

Aby bola zaistená bezpečnosť prepravovaného tovaru, je potrebné sa zamyslieť, aký fixačný a výplňový materiál zvoliť a akú úlohu hrá vo vnútri obalu:

·         Výplň prázdneho priestoru

·         Ochrana povrchu tovaru

·         Antistatický účinok

·         Tlmenie nárazov

Nesmieme zabudnúť ani na prezentáciu tovaru. Poznáte už Geami WrapPak? Kraftový papier chráni tovar pred poškodením a hodvábny papier dodá zase eleganciu.

6. Správne uzatvorenie obalu

Tovar máme vo vnútri krabice, zabezpečené správnym fixačným materiálom a môžeme obal uzavrieť. Pre rôzne ťažké krabice odporúčame správne vybrať aj lepiacu pásku. Do 20 kg Vám postačí PP lepiaca páska. Nad 30 kg už odporúčame silnú PVC pásku. Možnosťou sú tiež lepiace pásky s potlačou, ktoré opäť dobre zviditeľnia Vašu značku.

7. Dobre označte Vaše zásielky

Je to posledný detail, ale veľmi dôležitý. Samozrejmosťou je štítok s dodacími údajmi zákazníka, ale nesmiete zabudnúť ani na pokyny dopravcu. Vďaka výstražným etiketám predídete poškodeniu tovaru. 

8. Posledné detaily

  • Od nás už viete, že obal s potlačou je základným prvkom účinnej prezentácie firmy. Nezabudnite ale zákazníkovi dať aj nejakú pridanú hodnotu. Odporúčame niekoľko drobností, ktoré môžu zákazníka osloviť a spraviť mu jednoducho lepší pocit z nákupu práve na Vašom e-shope:

·         Vzorky produktov

·         Kartička s poďakovaním a zľavou na ďalší nákup

·         Brožúra, katalóg

·         Faktúra alebo reklamačný protokol podaný zábavnou formou

person-holding-white-printer-paper-3826684

A je to! Vaše balenie bude už neprehliadnuteľné. A pokiaľ chcete stále vylepšovať Vaše obaly, buďte s nami. 

Kategórie: BalenieEkologické obalyObalytrendy
618 views

Zanechať komentár

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vložte komentár

Toto pole fill